fredag 5 maj 2017

SUSHILUNCH HOS DOTTERN

Igår, torsdag, då jag hade födelsedag, bjöd min dotter Olivia på sushilunch åt oss alla tjejer i familjen. Det blev en trevlig tjejeftermiddag och lite paket att öppna för min del.
Passade också på att fotografera lite från Olivia och Robins lägenhet, där inredningen går i vitt, svart och grått, men med lite färgklickar bestående av levande blommor. 

 Pinnstolarna, 6 stycken har varit mina gamla köksstolar nån gång i tiden...och då var de mörkbruna, men Olivia har målat dem vita och de blev riktigt snygga.

 Jepp, klart jag skall fotografera sushikocken, fastän Olivia protesterade lite..."jag har ju knappt kammat mig", sa hon...och varit på långpromenad med hunden och sen på gym. Hurtbulle är hon!



 
 På balkongen har hon fixat en mysig hörna av lastpallar, som blivit gråmålade och som fått massor med mjuka dynor. Härlig plats mot söder att mysa på, slappa efter arbetsdagen.

 Vem visar pepsodentsmilet bakom blombuketten? Lilla Lilja var på bushumör.


 Zelma tycker mest att det är jobbigt med barn som  kryper omkring och är högljudda.

  Sushitime...i högsta hugg med pinnarna...och alla skrattade då jag tappade sushin i soya skålen så det skvättade...skrattar bäst som skrattar sist, säger jag... Klottgrisar var vi alla och duken var det bara att slänga i tvättmaskinen efter att vi ätit...hände liksom en och annan olycka med pinnarna :)


Evelyns lilltös var ju också med, men hon sov så snällt hela tiden, så vi glömde att fotografera henne.
Lilja var lite sur, för att hon inte fick äta sushi med pinnarna, utan fick bara spagetti istället.

I helgen blir det kalasdags hos mig, då alla är lediga från sina jobb.
Då skall jag bjuda på Schawarma...så det ryker ur öronen :)

Kram fr Janet

Inga kommentarer: