måndag 1 maj 2017

MAJFEST PÅ RÖNNBACKA

Vi hade tänkt fira Valborgsmässoafton på Rönnbacka i Kronoby, vid min dotter Evelyns svärföräldrar, men det blev i stället 1:a Maj Fest hos dem. Tur var ju det, för i gårdagens snöyra var det inte precis lockande att börja stå utomhus och grilla....men idag lyste solen över Rönnbacka och äntligen fick man igen ett litet hopp om att våren är på kommande.

 Benjamins systerbarn som hade övernattat hos mormor Maja några nätter, bjöd på kramkalas och vårspring i benen.
 Evelyn och Maja stökar i köket.

 Bordet dukat för 12 personer.

 Fixade lite baconinlindad sparris....och Vincent, Benjamin och Evelyn skötte om grillningen.


 Lilltösen sov snällt i Maja & Mikaels härliga retrobarnvagn ala 70-tal. Tycker den är så tjusig och roligt att de sparat den, som en reservvagn för småttingarna.


 Benjamin kan inte annat än dra på mun...

 ...åt dessa "knäppgökar" som jag skulle försöka få ett vettigt foto på. Mina barn, syskonen Vincent och Evelyn.



Nåja, Maja och jag var ju lite spralliga också med att pynta mig med serpentiner.


Maja och jag , vi "medmammor", som vi brukar kalla oss.
En trevlig dag, som alltid, hos Maja & Mikael på Rönnbacka. Många skratt och däremellan lite matkoma...och så lite kaffedrickas och kakor...och matkoma igen.
Bara så att ni inte av bilderna tror att vi var för "glada i hatten", så kan jag informera att den starkaste drycken var Majas hemmagjorda mjöd!

VÄLKOMMEN SKÖNA MAJ!

KRAM PÅ ER ALLA!
JANET

Inga kommentarer: