fredag 28 april 2017

SÖT, SÖTARE, SÖTAST

Jepp, jag älskar kattor och vem blir inte förälskad i sådana här sötnosar.
Dessa tre kattungar, 3 veckor gamla precis idag, huserar i mitt sovrum just nu.

Denna lilla kattfröken är väldigt duktig på att poser framför kameran. Snällt sitter hon och tittar med sina stora blåa ögon.








Två flickor och en pojke, konstaterade vi idag. För en vecka sedan var det 2 pojkar och en flicka, trodde vi :) 
Vem som är pappan, ja "det vete katten", men har sett här i knutarna en frass, som ser ut som en Himalaya Colorpoint och på färgsättningen att döma, på det två gråa kattungarna, så ser man klart och tydligt tecken på den färgen. Svarta huvud, svans och tassar....eller mörk, mörk grå. Lite tecken på lurvig päls tycker jag också, att alla har.
Redan nu börjar det vara livat i sovrummet....kitten babynest börjar vara tråkigt och nu och då hittar man en av kattungarna som febrilt försöker klättra över kanten...och ibland lyckas.
Snart är kattrallyt igång hos mig.

Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så söta! Ska dom behållas?
*intresserad*

janets home & decoration sa...

Två stycken är reserverade och flickkatten, som är grå med svart svans och huvud är jag osäker på om jag behåller själv. Det är egentligen kö på dem, för de har en colorpoint teckning, så de är lite speciella.
Mvh Janet