lördag 29 april 2017

LILJAS 1 ÅRS KALAS

Idag har vi firat lilla Lilja, som fyller 1 år. Helt otroligt att ett år har gått så fort. Egentligen fyller Lilja först i morgon, på Valborgsmässoafton, men för att alla skulle kunna komma på kalaset, så firades hon idag.
 En lite förvånad liten fröken...varför alla kommer med massor av paket, som man skall dra i band och riva sönder papper på och inne i paketen finns det tråkiga kläder, eller potta. Nåja pottan hade ju trevliga Mumin bilder och så hade också tallriken och muggen.
Men visst fick hon en hel del leksaker också ....och de var nog mera uppskattade av Lilja.


 Hembakat, hembakat...och tårtans "sockermassa" blev inte så snygg, tyckte Juliana, men Åh så god tårtan var. Kevin hade bakat bulla och chokladkex, så gott. Till nästa kalas, som egentligen är om några dagar, kunde jag gärna  ha dem att baka åt mig.


 Lilja och moster Evelyn leker tillsammans.

 Funderar över alla människor, som pratar och skrattar.

Farmor Petra.

 Farbröderna Jonny och William



 Bus Zelma
 Lilltösen var också med på kalas

Mommo och Lilja.
 Från famn till famn...sträcker hon upp händerna, då hon vill upp och gosa i någons famn.
 ...så till faster Julias famn...

 ...och så till kusin Birks famn. Tror bestämt att kusin Birk är en stor favorit.

 Favorit leksaken skruvas ihop, en Brio gåvagn.
Fullfart, så mattorna flyger.
En fin dag, en fin födelsedagsfest och ibland får jag nypa mig i armen över att jag redan har 2 barnbarn. Tacksam och mitt hjärta svämmar nästan över av all kärlek.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: