måndag 5 november 2012

JULPYSSEL

Kan ju inte hålla mig längre, eftersom den mysigaste tiden på året snart är på kommande, då vi dekorerar våra hem som aldrig förr. Fick dessutom idag hemsänt ett härligt paket, från en grossist, med prover på väldigt exclusiva ljus, som kommer in till Julen i min Shop och då jag tände ljuset med doft av appelsin och kanel...ja  då var jag såld. Om jag ville eller inte, så infann sig lite Julstämning.
 Så är ju denna mörka tid också ypperlig, för att med familjen eller goda vänner börja tillverka roliga julprydnader. För nog är det ju en lite speciell känsla med det, som man tillverkat själv.
Så här kommer lite bilder, som kanske kan ge er ideer till tillverkning av något eget Julpynt.

 Trevlig duknings ide. Varför inte smyga ner ett litet paket i strumpan också.

 Eller kanske ett färdigt inslaget paket på middags tallriken.

 Med enkla sidenrosetter och lite grönt & kottar, så kan man skapa riktigt Julstämning i matsalen.

 Så lite tips på kransar...en av popcorn kanske?




Av kottar kan man nog göra en hel del roligt och de borde inte vara svåra att hitta i vår natur, efter denna blåsiga höst. Nu är det dessutom lätt att ta sig fram i skog och mark, eftersom snön inte kommit ännu.

Önskar er en fin vecka, alla läsare!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: