tisdag 21 augusti 2012

ROSOR OCH RUNDTUR I VINTERTRÄDGÅRDEN

Ny vecka, nya utmaningar och nya spännande händelser!

 Så jag tog mig en sväng till staden och unnade mig lite rosor...en helt vanlig måndag, bör man väl unna sig lite blommor, eller hur? Nåja...nu var det ju inte riktigt så, utan blommorna skulle till ett trevligt "projekt" , som bestod av lite intervjuer och fotografering...och mera än så säger jag inte :) Det får ni se längre fram....

 Vintertädgården börjar "ta form" och för första gången känner jag att det börjar bli, så som jag ville ha det. Nu bör bara den 160 år gamla salongs flygeln bli stämd och få mekaniken lite fixad. Längtar tills det att jag en vinterkväll, kan tända alla mina många, många ljusstakar, öppna locket på flygeln och sätta mig ner och spela lite. är så rogivande och riktigt skön terapi, att efter en arbetsdag, spela lite piano.

 Min kvälls läsplats...
 Här ser ni lite in i resten av huset från vinterträdgården. Väldigt svårt ljus, vid fotografering, eftersom det är bara fönster överallt. Hunden Bianca, tycker jag matchar rätt bra här också :) Den tittade nog med stora ögon, då stolarna var färdig renoverade med det vita tyget...och tänkte absolut, säkert...Åh, vad sköna stolar "matte" fixat åt mig...men till det har vi hittat en lösning. I dessa stolar, får den inte mysa, Tv soffan får duga till det.

 Byrå från 1910-talet och en Andes Zorn hängande över den, naturligtvis äkta ;)

Konsollbord med tillhörande spegel i nyränessans, samt pidestal, från sekelskiftet. Älskar gamla speglar och det finns en del av det i mitt hem. Finns även en fördel, med det gamla lite otydliga spegelglaset...man ser ej så tydligt alla skavanker på sig själv, som kommer med åren...

Ha så Gott!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: