onsdag 16 november 2011

ÄLSKADE JUL

Hör ni till de, liksom jag, som älskar Julen...alla Julförberedelserna...och just det mysiga kring denna tid på året.
Tänkte först, att vågar jag ta "ett Julnummer" redan, men även butikerna börjar fyllas med allehanda julsaker, så varför inte. Jag råkar även ha döttrar, som älskar Julen, men lite väl tidigt tycker jag att de börjar med att spela julmusik.
Jag tycker faktiskt, att varför vänta med att dekorera med ljus och lite utomhusbelysning...det är ju så mörkt denna årstid, så vi kan gott lysa upp lite redan nu.
Till Lilla Jul och Första Advent kommer alltid de första julsakerna fram hos oss, så som ljusstakar och stjärnor, men enligt tradition, så kommer Tro, Hopp och Kärlek upp i fönstret, först till Lucia, den 13:e december.



Inred i white" shabby chic" din Jul, med kanske ngt inslag av pastell...
Att inreda vitt till Julen, har ju varit i ropet de senaste åren...och visst är det ljust och snyggt, men jag hör nog mera till den traditionella Julinredaren.

Jag vill gärna ha den juliga röda färgen, då jag inreder till julen...det som är tradition. Lite varma och mustiga färger, denna kalla och mörka årstid.




Egentligen får jag ha både vit julinredning och en rödare variant....för vinterträdgården kommer att bli den vita ljusa stilen, det passar liksom inte alls med rött där...
Tv-rummet får bli i grått...med gråa fårskinnsfällar på stolarna...
Matsalen och finrummet, som redan har vinröda mustiga färger och spegel och konsoll bord i guld, får naturligtvis bli inrett i rött...
Jag hoppas ni får lite inredningsinspiration av mina bilder, som alla är lånade från nätet.... Nu skall jag till stan och inhandla lite lyktor och ljus...

Kram fr Janet

Inga kommentarer: